Zvítězí Josef Petřvalský na Mistrovství světa v naturální kulturistice?

23.05.2012 10:15

 

Josef Petřvalský:

V tomto článku Vám přiblížím můj denní režim a některé postřehy, které jsem získal z přípravy na soutěže, diet apod. záležitostí.

Něco o mě:

Jmenuji se Josef Petřvalský je mi 23 let, student Technické univerzity v Liberci. Sportuji už od dětství jako čtyřbojař a příležitostní benchpresser. Před čtyřmi lety jsem se zaměřil na naturální kulturistiku, která mě zaujala a líbí se mi životní styl kulturisty. Mým hlavním cílem je dostal se na 95 kg soutěžní váhy během následujících tří let.

Já v kostce:

·         Váha: 100 kg v objemu, soutěžní váha 83 kg

·         Výška: 194 cm

·         Maximální váhy: 135 kg benchpress, mrtvý tah 135 kg, 110 kg dřep

* maximální váhy nepovažuji za důležité

Objemový jídelníček:

·         snídaně – 2 bílky + 2 celá vejce, 30g vloček

·         svačina – 50g rýže, 250g tvarohu

·         svačina – sacharido-proteinový nápoj

·         oběd – 150 g masa, 100g  rýže

·         svačina – sacharido-proteinový nápoj

·         večeře – 150g masa, 100g  rýže

·         večeře – Noční protein, zelenina

 

Můj první start byl na Aminostar MMČR Třinec 2011 kde jsem se umístil na 9. místě, váha 77,5 kg. Mimo kulturistických soutěží jsem se účastnil studentských soutěží STRONGEST MAN 2009, kde v kategorii do 80 kg jsem zvedl 120 kg a umístil se na prvním místě v rámci univerzity. V letech 2003 jsem se umístil jako třetí ve vrhu koulí a v roce 2008 v rámci kraje v disciplíně silový čtyřboj jako první. A nedávný úspěch v soutěži o nejrychlejší celkový čas v disciplínách leg-press dvacet opakování s 200% tělesné hmotnosti (TH), benchpress 20 opakování s 75% TH, dvaceti shyby, dvaceti kliky na bradlech a sto sed-lehy bez opory. Tyto disciplíny jsem zvládl za 8 minut 19 sekund a skončil jsem celkově druhý. Myslel jsem si že to bude snadné ale řeknu vám je to makačka J.

V přípravě na letošní sezónu se chystám na Mezinárodní mistrovství ČR v Brně, 9. Června 2012. Na začátku března jsem začal s dietou. Jedná se o klasické sacharidové vlny, kde první den si dopřávám 150 g sacharidu a každý následující den zvednu tuto dávku o 50 g až do 500 g s denním přídělem bílkovin 160 – 180 g.

Co se týče supplementace, v tréninkový den tak užívám BCAA 5 g před a 5 g po cvičení, L-arginin ráno 2 g a před 2 g, taurin 1 g a kofein 600 mg před výkonem.

Na závěr bych se s Vámi podělil o perličku z přípravy na závody Třinec 2011. S dietou jsem začal už pět měsíců předem s vahou 86,5 kg a den před soutěží jsem vážil 78,5 kg, když jsem si měřil tuk v těle tak žádný přistroj nedokázal změřit tuk v těle, vždy jen „ERROR“ – dostal jsem se pod magickou hranici 2 % a řeknu Vám, není to legrace.