Krásná rána, po ní přišla druhá a brankář Daněk byl uloven

30.04.2012 11:02

Boj o fotbalový titul se nemusí svádět výhradně s křečovitou urputností. Liberecký záložník Miloš Bosančič dal Budějovicím dva elegantní góly, adepty do soutěže o nejlepší kousek ve fotbalové lize.

Dvěma přesnými ranami se nejspíš v Bosančičově rodném Srbsku loví Daněk, jak se jmenuje nešťastník z budějovické branky. První rána byla vypálena ze standardky z velké dálky a Daňka zjevně zaskočila, ani si nepostavil zeď.

Druhou trefou byl parádní lob, na který se vyběhnutý brankář natahoval marně. Bosančič použil při svých zásazích obě "hlavně" - skóroval pravou i levou nohou.

Stačil jste se při svých gólech dívat, kde stojí brankář?
Bavil jsem se o tom celý týden s naším trenérem brankářů. Říkal mi, že Daněk stojí hodně často na malém vápně. To jsem měl v hlavě a zkusil jsem toho využít, když jsem zahrál ten lob. Počítal jsem zkrátka s tím, že Daněk chodí z branky.

Umíte tvrdě vystřelit. Trénoval jste to nějak speciálně?
S tím se člověk narodí.

Myslíte, že vám tato výhra už bude stačit na titul?  Udrželi jste čtyřbodový náskok na Spartu.
To ne, rozhodnuto není. Ve zbývajících třech zápasech ještě musíme makat.

Může se přitom stát, že o mistra budete hrát ještě v posledním kole doma s Plzní.
Doufáme, že titul uděláme před tímhle zápasem. A s Plzní už budeme hrát pro diváky.

Přesto: jak vám sedí Plzeň?
Zrovna v pátek jsem se o tom s někým bavil. Říkal jsem, že se víc bojím Plzně než Sparty. Plzeň hraje výborný fotbal, zato Sparta má trošku krizi.

Abyste rozhodli už před utkáním s Plzní, měli byste uspět doma se Slováckem a v Jablonci...
Chceme vyhrát pokaždé. I když v Budějovicích jsme měli i štěstí.

Už jste byl někdy mistrem?
Ano, byl. Ale v dorostu s Partizanem Bělehrad. Tohle je něco úplně jiného.

Když se titul povede, třeba vám to zajistí nějaké budoucí lukrativní angažmá, ne? V Budějovicích byli pozorovatelé kupříkladu z bundesligy.
Momentálně žádné nabídky nemám, ale uvidíme. Když budeme mistři, tak doufám, že nabídka přijde. Ale teď o tom nepřemýšlím. Jsem soustředěný jen na příští zápas.